Vytváření autentických digitálních postav je opravdu náročný úkol. Vyžaduje to značné množství času, úsilí a specializovaných dovedností, a není to levná záležitost, zejména pokud vezmeme v úvahu potřebné technologické vybavení a talentovaný personál. S příchodem MetaHuman Creator od společnosti Unreal Engine můžeme očekávat revoluci v tvorbě digitálních postav, která by mohla změnit pravidla virtuální produkce.
Digitální evoluce
V posledních letech se v Unreal Enginu objevilo několik dechberoucích příkladů digitálních lidí, od fiktivních postav, jako je třeba Senua z videohry Hellblade nebo Siren, až po digitální repliky osobností Andyho Serkise a Mikea Seymoura. Společnosti 3Lateral a Cubic Motion jsou v oblasti vytváření 4D animací založených na snímání výkonu nejlepší a nejefektivnější, a již nějaký čas obě patří pod záštitu společnosti Unreal Engines.
Rozšíření tohoto úsilí na vytvoření mnoha různých digitálních lidí v kvalitě, kterou vyžadují platformy nové generace a špičková virtuální produkce, je vskutku nadlidský úkol. S tím vším by měl nově pomoci MetaHuman Creator.
MetaHuman Creator
Revoluční cloudová aplikace, MetaHuman Creator, má za cíl zkrátit proces tvorby digitálních postav z několika týdnů na méně než hodinu, aniž by utrpěla kvalita. Využívá rozsáhlou knihovnu variant lidského vzhledu a pohybu, umožňující uživatelům intuitivně tvořit přesvědčivé postavy. Prostřednictvím efektivních pracovních postupů lze snadno tvarovat výsledek podle potřeby. Při úpravách se MetaHuman Creator šikovně prolíná s reálnými příklady v knihovně, poskytující věrohodnost s minimálním úbytkem dat. S několika kliknutími můžete vybrat výchozí bod z rozmanitých obličejů v databázi, což přispívá k rychlému a kvalitnímu vytváření digitálních postav.
Můžete si vybrat z přibližně 30 účesů, které využívají vlasy založené na pramenech Unreal Engine, nebo z karet vlasů pro nižší platformy. K dispozici je také sada ukázkových oděvů, z nichž si můžete vybrat, a 18 různě proporcionálních typů těla. Až budete se svým člověkem spokojeni, můžete si jej stáhnout prostřednictvím Quixel Bridge. Postava bude kompletně ztužená a připravená pro animaci a pohybový záznam v Unreal Engine, s dodatečným zdokonalením nejvyšší úrovně detailů (LOD). Kromě toho získáte i zdrojová data ve formátu souboru Maya, zahrnující sítě, kostru, rig obličeje, animační ovládací prvky a materiály.
Digitální člověk
Jakmile máte svůj objekt, můžete jej animovat pomocí nástrojů pro snímání výkonu – například v aplikaci Live Link Face pro iOS v Unreal Engine. V současné době tato společnost také vyvíjí podporu pro firmy či platformy jako jsou ARKit (aplikace pro rozšířenou realitu), DI4D, Digital Domain, Dynamixyz, Faceware, JALI, Speech Graphics a Cubic Motion. Svého digitálního člověka si můžete dokonce ručně nakreslit pomocí klíčových snímků, které jsou dostupné v dané knihovně. Animace vytvořené pro jednoho digitálního člověka budou fungovat na jakémkoli jiném digitálním člověku, což vám umožní opakovaně použít práci v různých projektech.
Digitální revoluce ve filmu
Unreal Engine se svým MetaHuman Creator slaví nebývalé úspěchy. K této aplikaci se neuchylují pouze obyčejní lidé a gameři, ale mají o něj zájem spolu s vývojáři her také filmaři a tvůrci digitálních efektů. Jedna z epizod populárního netflixovského seriálu Love, Death and Robots byla dokonce celá vytvořena pomocí této technologie. Byl to velký hazard, ale týmu ze společnosti Sony Pictures Imageworks se vyplatil. Tým 45 umělců vytvořil šest fotorealistických lidských postav s dokonale provedenými animovanými souboji, dialogy a efekty, čtyři různá prostředí od afghánských hor po ďábelské doupě se strašlivou příšerou s literárním původem od H.P. Lovecrafta jménem Cthulha – to vše za pouhé čtyři měsíce. A tento projekt nadobro změnil budoucí způsob práce Sony Pictures Imageworks.